Millal on kohustud kasutatud talverehve ?
Teede- ja sideministri määruse kohaselt on sõidukitel, mille registrimass ei ületa 3,5 tonni 1. detsembrist kuni 1. märtsini talverehvide kasutamine kohustuslik. Rehvidel peab olema märgistus M+S, MS, M.S. või M&S ning mustri jääksügavus peab olema vähemalt kolm millimeetrit. Naastrehvidega võib sõita 15. oktoobrist 1. aprillini. Naastrehvidega sõitmise korral peavad need olema paigaldatud kõigil ratastel. Rehvi purunemise korral võib kasutada varurattana harilikku rehvi.
Kuigi seadus lubab või käsib, peavad juhid tegema otsuse siiski ise, millal on õige aeg rehve vahetada. Paljud teavad omast kogemusest, et sügiseseks rehvivahetuse kriteeriumiks on esimene lumi. Juhid üldiselt ei vaheta esimese lörtsi pärast veel rehve, sest see sulab eeldatavasti varsti ära. Rehvitootjad soovitavad paigaldada talverehvid siis, kui keskmine päevane temperatuur langeb +7 °C-ni, sest selle temperatuuri juures kaotavad suverehvid oma omadused ja nende kasutamine muutub ohtlikuks. Järjekorrad rehvitöökodades tekivad siis, kui teed on juba tõeliselt libedaks muutunud või ilmateade lubab lumesadu
Millised on seadusele vastavad suverehvid ja talverehvid sõidukitel ?
Rehvi valimisel tuleb jälgida kehtivaid eeskirju ning sõiduki- või rehvitootja või ametliku organisatsiooni soovitusi (suurus, koormus ja kiirusindeks, rehvi ehitus jne). Talvel on kohustus kasutada talverehve ning suvel on lubatud kasutada M+S tähisega rehve või suverehve . Samuti tuleb arvesse võtta rehvi kasutamise tingimusi, et selle sõiduomadused vastaksid kasutaja ootustele.
Kas tohib kasutada rehve, mida ei ole sõiduki passis nimetatud?
Kasutage ainult seadusega lubatud rehve, mis on ära toodud Teie sõiduki passis või registreerimistunnistuses. Sealt saate ka teavet rehvide lubatud suuruse, kandevõime ja maksimaalkiiruse kohta.
Lubatud mustrisügavus talverehvidel ja suverehvidel?
Talverehv: minimaalne mustri sügavus on 3 mm (soovitavalt 4-5 mm)
Suverehv: minimaalne mustri sügavus on 1,6 mm (soovitavalt 3–4 mm)
Kas tohib autole paigaldada üheaegselt erinevad rehvid?
Erinevate rehvidega tohib sõita, kui ühele teljele on paigaldatud sama tüüpi rehvid. Seda siiski ei soovitata, kuna erinevad rehvid võivad tunduvalt halvendada auto sõiduomadusi – seda eriti märjal või libedal teel. Naastrehvidega sõitmise korral peavad need olema paigaldatud kõigil ratastel. Rehvi purunemise korral võib kasutada varurattana harilikku rehvi.
Rehvide õige hooajaline hoiustamine
Kas olete kaks korda aastas kirunud oma poriseid pükse, määrdunud pagasiruumi ning rehve, mis ummistavad kuuri või keldrit?
Rehvide hooajaline hoiustamine annab Teile võimaluse jätta talverehvid suveperioodiks ja suverehvid talveperioodiks „rehvihotelli“. Sellist teenust pakuvad paljud rehviettevõtted.
Millised nõuded on rehvide hoiustamisel?
Rehve tuleks hoida hästiõhustatud kuivades ja mõõduka temperatuuriga ruumides, mis on kaitstud otsese päikesevalguse ja halbade ilmastikutingimuste eest. Eemal keemilistest ainetest, lahustest ja süsivesinikest, mis võivad kummi omadusi mõjutada. Tuleks veenduda, et rehvid oleks eemal kummi läbi torgata võivatest esemetest (teravad metallist, puidust jms materjalid). Läheduses ei tohiks olla kuumaallikaid, hõõguvaid esemeid, sädemeid või elektrilaengut levitavaid materjale ja osooniallikaid (trafod, elektrimootorid, keevitusseadmed jne). Kui rehve hoiustatakse pikemat aega virnas, siis tõstke neid vahepeal ümber (muutke nende järjekorda virnas). Vältige rehvide sattumist muude esemete alla. Rehvide ja nende tarvikute käsitsemisel kasutage alati rehve mittekahjustavaid tööriistu ja seadmeid.
Lühiajaline hoiustamine (kuni 4 nädalat): Rehvid võib virnastada üksteise otsa, soovitavalt alustel. Virna kõrgus ei tohi olla üle 1,20 meetri. 4 nädala pärast tuleb virnad ümber tõsta. Kui rehvid on monteeritud velgedele, tuleb need hoiustada täidetult vertikaalses asendis või riiulil ühes reas.
Pikaajaline hoiustamine: Rehvid tuleb hoiustada vertikaalselt riiulil, mis on vähemalt 10 cm pinnast kõrgemal. Defektide vältimiseks tuleb neid kord kuus kergelt liigutada.
Miks on tähtis õige rehvirõhk ?
Õige rehvirõhu hoidmine pikendab rehvi eluiga ja tagab optimaalse juhitavuse, pidurdamise ja kütusesäästlikkuse.
Kõik rehvid kaotavad rõhku, tavaliselt u 0,69 baari või 1 nael ruuttolli (psi) kohta kuus. Protsessi kiirendavad sagedased pikad sõidud, ebaühtlane teekate ja raske koorem. Õhukadu suureneb ka soojema ilmaga. Kontrollige rõhku kord kuus. Samal ajal on soovitav ka turvisemustrit kontrollida.
Kuna sõites rehvides olev õhk soojeneb ja paisub, siis parim aeg rõhu mõõtmiseks on hommikul enne sõitma hakkamist.
Ülerõhu puhul muutuvad autorehvid liigjäigaks, niigi väike kontaktpind teekattega väheneb veelgi. Tulemuseks on puudulik rehvide haardumine ja sõiduki halb juhitavus. Alarõhu tunnusteks on sõiduki teel “ujumine” ja “raske” rool. Pealegi suureneb märgatavalt kütusekulu.